12 August 2008

LAPORAN HARI KELUARGA KPMI 2008


Alhamdulillah, syukur akhirnya program Hari Keluarga KPMI berlangsung sepertimana yang telah dirancang. Seramai 37 orang peserta bersama penasihat kelab, Dr bala dan Dr Rozinah memulakan cabaran seawal jam 7.45 pagi. Semua berkumpul di Padang Kawad PALAPES dan bergerak dengan menaiki sebuah bas.

Peserta tiba di Jeti LKIM Taman Negara Pulau Pinang pada jam 9.00 pagi. Setelah kesemua peserta melakukan persediaan dan memanaskan badan, kumpulan pertama dilepaskan untuk peringkat yang pertama. Maka bermulalah satu permainan penuh dengan cabaran dan keseronokkan. Di Check Point pertama, mereka dikehendaki menyusun perkataan dengan betul. Cabaran diteruskan ke Check Point kedua dengan permainan mencungkil lidi. Seterusnya mereka perlu bergerak kira kira 30 minit untuk sampai ke check point seterusnya di Pantai Mukahead. Di Check Point ketiga Mukahead, mereka dikehendaki mengambil gambar setiap kumpulan ahli kumpulan dengan kreativiti tersendiri berserta gambar tiga spesis hidupan di pantai tersebut.

Kerancakan permainan diteruskan di pantai yang sama dengan permainan 'Sila Lupa lirik.' Ketua kumpulan akan memilih salah satu lagu dan memberi tahu judul lagu tersebut ahli kumpulan tanpa suara. Seterusnya mereka akan menyanyikan korus lagu tersebut dengan mengubahsuai lagu tersebut dan mengandungi nama setiap ahli kumpulan. Peringkat kedua cabaran mereka perlu bergerak kira kira 45 minit ke Monkey Beach, Telok Duyong. Hanya terdapat dua Check Point disini. Check Point pertama mereka bermain satu permainan menari dikenali OKU. Mereka akan berpura pura cacat seperti pekak, bisu dan kudung untuk membalut kotak yang disediakan.

Seterusnya mereka akan melalui denai yang amat mencabar sepanjang permainan. Bukit yang curam, lurah yang dalam terpaksa mereka harungi untuk ke Monkey Beach. Setibanya di Monkey Beach mereka perlu mencari Check Point yang bersembunyi di sepanjang pantai. Di akhir permainan mereka akan membuka sampul yang dikumpulkan dari setiap Check Point di Check Point terakhir. Mereka perlu menggabungkan bait lagu tersebut serta menyanyikannya. Setelah hampir dua jam berjuang akhirnya semua pasukan menamatkan cabaran dengan selamat. Namun riak wajah kepenatan terpancar di setiap peserta. Setelah makan tengah hari masing berehat sambil menikmati suasana pantai yang asyik dan mendamaikan.

Sesi petang diteruskan dengan permainan sukaneka antara senior dan junior. Semua telibat dalam permainan tradisional nostalgik iaitu tuju kasut. Setelah menunaikan solat maka bermulalah aktiviti yang dinanti nantikan iaitu acara penutup. Acara dimulakan dengan ucapan penasihat dan pengarah projek. Kemudiaan setiap kumpulan perlu mempersembahkan cheer masing masing. Pelbagai telatah dan karenah dapat kita saksikan. Yang penting kesemua peserta seperti gembira dan puas setelah penat mengharungi ranjau dan duri walaupun tiada sepucuk duri pun dipanjang perjalanan.


Tempat pertama dimenangi oleh kumpulan Prossesor. Mungkin mereka menggunakan prosessor Xeon yang terpantas masa kini. Tempat kedua dimenangi oleh kumpulan Hard Disk. Tampat ketiga dimenangi oleh kumpulan Monitor manakala tempat keempat dimenangi oleh kumpulan RAM. Nampaknya kumpulan RAM masih menggunakan teknologi lama DDR dikala teknologi telah berubah kepada DDR2 dan DDR3. Walaupun kumpulan AJK juga menyertai saingan, namun tiada sebarang nombor diperolehi, mungkin ditempat terakhir sekali. Namun tahniah tepada semua yang berjaya menamatkan saingan. Pasukan yang tidak bernasib baik cuba lagi nanti. Di akhir acara kesemua peserta bergambar beramai ramai sebagai kenang kenangan.

Kemudian mereka bertolak pulang dengan menaiki bot kembali semula ke Jeti LKIM. Peserta tiba di USM pada jam 6.30 petang. ribuan terima kasih diucapkan kepada semua peserta yang telah terlibat sama menjayakan program ini. Diharap semua peserta akan terlibat sama dalam program yang akan dianjurkan kelab kelak. Kepada AJK yang telah bertukus lumus menjayakan program ini syabas diucapkan. Semoga dengan kerjasama yang diberikan ikatan sesama kita semakin teguh.



KOLEKSI GAMBAR

Anda boleh melihat gambar Hari Keluarga KPMI 08 melalui picasaweb.google.com. Klik sini untuk pautan ke laman berkenaan.


MUAT TURUN FAIL

Semua gambar akan dimuat naik di storan online ADRIVE (www.adrive.com). Klik sini untuk memuat turun fail gambar.





13 comments:

che'gu said...

salam. che'gu ucap tahniah atas kejayaan hari keluarga kpmi tu.. terima kasih kpd sume yg terlibat.. sematkanlah ia sebagai kenangan terindah dalam sanubari.

Anonymous said...

amin....amin....akhirnya projek tu bjaya gak...lega aku...trima kasih kpd yg mberi kerjasama...aku hargai sngt2...thank u so much...kpd yg skit kaki tu...aku ucapkan...tahniah...hahahahaha...

Anonymous said...

sapa yg smpn pic 2 tahu la apa nk wat..jgn wat bodo ja..n kpd mgsa bot terbalik hr 2 jgn lupa claim insuran nanti..family day akn mjd kngn indah hdp aku selain ditinggal kksh hati...hahaha...

BuRnZ said...

sapa yg x pergi hari keluarga hr 2 anda mmg rugi besar...emas byk mana pun..duit byk mana pun..cantik mcm mana pun..lawa nk mampus pun..keta besar cmna pun..masa ckit mana pun..anda tetap rugi krn anda x dpt pglmn kerjasama dlm pasukan mantap KPMI..
INGATLAH.....pglmn xleh dibeli..anda perlu mengalaminya..itulah PENGALAMAN....

BuRnZ said...

Dihiaskan (dan dijadikan indah) kepada manusia: kesukaan kepada benda-benda Yang diingini nafsu, Iaitu perempuan-perempuan dan anak-pinak; harta benda Yang banyak bertimbun-timbun, dari emas dan perak; kuda peliharaan Yang bertanda lagi terlatih; dan binatang-binatang ternak serta kebun-kebun tanaman. semuanya itu ialah kesenangan hidup di dunia. dan (ingatlah), pada sisi Allah ada tempat kembali Yang sebaik-baiknya (iaitu Syurga).
(Surah Ali 'Imran,ayat 14)

Anonymous said...

first of ol....cayalah family day ritu...best gilak...tmbhan pulak aku dpt satu grup ngan ayub n d geng....cheer ktorg...ceeekodok..lempeng lempeng!!!!yes!!!1...hahaha...weh...pengalaman jtuh banana boat kt tgh laut tk dpt aku lupakan....huahuahua...best gilakkk

Anonymous said...

mana cukup sikit jer gambar...masuk r bnyak ckit weh....hidup ceeekodok lempeng-lempeng!!!!

Anonymous said...

emmm...best2...mmg best...tambah2 bot terbalik tu...pengalaman yg best sgt...laen kali wat la lg family day ni...kami sokong...hdp famli day kpmi....

KPMI@blog said...

Maaf atas sebarang kelewatan mengemaskini blog. Untuk makluman semua kita akan menempatkan kesemua koleksi gambar kita dia didalam akaun picasaweb di alamat http://picasaweb.google.com/kpmiusm

Anonymous said...

gempak seh family dayni..gelak smpai lenguh pipi..time ksh pada yg membri sokongan dan congrate pd yg mnerima skongan...ble dh gelak2..jd lupe psl mslh yg timbul mse awl pg..
yg x puas hatinye..
sliper spe yg glemer sgt tu ah??

Anonymous said...

1st of all..best gle family day ari tu..aku njoy wlaupun aku sakit kaki n bnyk asgnmt nak kena buat..haha

2nd, aku nk bg tau..kump. RAM agak terkebelakang bkannye ape, sbb kitorg lebey menikmati keindahan alam kat situ dpd pikir pasal game je..hhahahaha

Anonymous said...

hadoi...
tulis tesis pun,talak ini macam ma..
itu pelenggam mane kmu taluk??x la pelenggam manyak susah woo mau baca..
hadoi..
ini buleh mengundang kebutaan..

Anonymous said...

ana mmang pueh hati dgn program famly day ni.bagus betol la.xpenah aku men lompat2 n baling2 slipar sjak smpai usm ni.ni la rase enjoy giler.tahniah la pd ente2 yg menjayakn program ni.ni br pmulaan,progrm yg lbh ganas akn menyusul.janji kwn2 sume support.jom nyanyi lagu ni."ape yg penting, kerjasama..(2x)"